mandag 24. september 2012

Høst og luetid!

Jeg har sydd høstlue til lillefrøken, av egentegnet mønster! Det ble tegnet fort og gale, og det endte vel ganske bra egentlig. Jeg skal ikke skryte på meg å ha funnet på denne fasongen selv, jeg har jo sett det andre steder, og jeg synes det er så fint!

Den sitter fint på hodet siden det er ribbkant nederst, men den er altså litt høyere enn jeg hadde tenkt. Når ribbkanten brettes blir den akkurat som den skulle ha vært, men den er jo fin når kanten ikke er brettet også, så hell i uhell der kanskje ?

Lillefrøken fikk lov å velge stoffet utenpå selv, mens mammaen valgte innsiden. Dette er noe så smart som en vendbar lue nemlig, så den passer til litt flere ting enn en lue vanligvis gjør. Synes den ble ganske morsom jeg!
Jeg har jo ikke skikkelig actionbilder da, men jeg tenkte at en ball sikkert kunne gjøre nytten som modell. Nå har den ikke helt riktig omkrets, men man får jo et inntrykk!

Stoffene er jersey fra Tiljamiid/En Stor Rull og jersey og ribb fra Kreativ.
Først er "utsiden" med selvvalgt stoff. Så innsiden med mammavalgt stoff, før de fantastiske ballbildene viser passformen.  Lillefrøken er fornøyd, det er det aller viktigste!

1-20120924_2053531-20120924_2054411-20120924_2052451-20120924_205333





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...